vineri, 3 aprilie 2009

Viata ca-n filme

Cand vine vorba de muzica, am o oarecare reticenta in a accepta unele lucruri. Si asta mai ales cand stiu ca acele melodii vin de la saracu coleg'miu de banca,
care reuseste sa intuiasca posibile hituri. Nu spun ca ascult tot ce este comercial, dar daca nu am ascultat o piesa in mod involuntar, adica in autobuz, cand stau la coada la paine, sau in oricare alt loc, chiar nu accept. Si pentru ca zile intregi am stat si m-am holbat la lista mea de messenger si am gasit cateva statusuri identice, versuri, fragmente dintr-o melodie care ruleaza pe la radio, mi-au ramas in cap cateva idei. N-am sa precizez numele melodiei, dar oricum versurile merg pe probleme de ordin social, politic si nu numai. Facand o corelatie intre aceasta melodie si ceea ce am inceput sa observ in randul, hai sa nu zic tinerilor, ca nu ma vad eu la 19 ani ca fiind, expresia maturitatii, intruchiparea virtutiilor tuturor tinerilor sau suma tuturor calitatilor care ar trebui sa le aiba un tanar, care isi propune sa ia ce-i mai bun de la viata. Vorbesc aici despre acei tineri care tind sa calce pe urmele stramosilor lor americani, de culoare. Oameni care nu inteleg ca n-au cum sa fie gangsteri, pentru ca nu traim in Brooklyn, si bata de baseball pe care o ai sub bancheta nu se compara cu armele negroteilor de pe taramul fagaduintei. Bine, din baladele autohtone urbane, pe care le-am auzit in ultima vreme, am inteles k am evoluat tehnologic si e cool de tot sa ai un pistol :>. Si asta pentru ca subiectul cu condusul in stare de ebrietate este deja fumat. Ok, avem de-a face cu un cadru tipic american, cu gangseri in varianta manelizata, dar partea care nu o inteleg eu e ca fix acesti oamenii, pe cat sunt rupti din filmele cu negrotei sunt in acelasi timp si acei tipi din comediile cu adolescenti, gen seria American Pie, acei tipi care ar fi in stare sa faca o laba, daca timpul le permite, pentru ca locul chiar e irelevant, sa frece tot ce prind, care se sparg pe la showuri si confunda perna cu vasul de WC. Nu cumva s-au confundat doua chestii aflate la extremitati opuse? Dar after all, e cool ... si daca asta se cere, asta se ofera. Unele fete stiu mai bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu