marți, 17 februarie 2009

Pentru ca ...


Zilele trecute, in mod involuntar, mai mult sau mai putin, caci nu stiu de unde Dumnezeu tot primesc niste mailuri cu anumite stiri, relativ interesante, am gasit un filmulet care viza o problema a societatii de astazi in raport cu dependenta acestia de tehnologie. Conform filmulului respectiv, Sony, a lansat un nou gadget, avand o groaza de atribute, care nu au absolut nicio legatura una cu alta, dar care pare a fi foarte interesant in schimb. Mai mult sau mai putin credibil, datorita felului in care era regizat, filmul ne informeaza cu privire la un american, care nu stie de ce a cumparat dispozitivul si nu stie inca ce face, dar isi va petrece toata noaptea sa isi dea seama la ce foloseste. Genial, as zice, pentru ca stiu si eu cum a fost ziua in care mi-am luat primul telefon mobil am stat si l-am butonat pana s-a descarcat, in ciuda faptului ca nu stia sa faca prea multe. Revenind, v-ati intrebat vreodata pana unde va ajunge tehnologia asta? Nu-i nimic rau in asta, ca tehnologia evolueaza, ok, s-o folosim cum trebuie, dar sa nu mergem in extrema cealalta. Ar fi o prostie sa incep sa judec la ce ne foloseste noua telefonul cu camera foto. Nu stiu, nu sunt adeptul fotografiilor si poate unii ar zice ca aceasta camera a aparut din dorinta de a comunica cu oamenii prin intermediul serviciului 3G, care confera si alte posibilitati pe langa aceea de a ne auzi doar vocile. Ok, eu unu nu cred ca asta au avut in vedere inventatorii acestor gadgeturi. Efectul? In mod logic, un telefon cu camera e ceva mai scump decat unul normal ( care intre timp nici nu mai exista pe piata, pentru ca termenul de telefon mobil normal cuprinde ecran color si camera ). Asadar, aruncatul banilor aiurea. Scopul? Sa vada lumea megapixelii cameriei mele, si daca ar fi imprimat si pretul pe el, si scrisul ar ramane inscriptionat mai mult decat cel de pe tastatura ar fi o genial. Ati observat ca scrisul tastaturei de la telefon dispare mai repede decat se strica camera? Concluzia? Facem lucruri bune, care nu folosesc populatiei, dar gasim cea mai eficienta solutie de a-i lua banii. Hai totusi sa nu ne oprim la telefonul mobil ca nu e cel mai elocvent exemplu. V-ati intrebat vreodata la ce va foloseste o cabina de dus cu radio ? Eu unu, am avut vrut si eu multa vreme sa-mi cumpar o asemenea cabina, pana cand am descoperit talentul meu nemarginit in ale muzicii, iar acum imi dau seama, ca daca as un asemenea gadget, ar fi inutil, pentru ca vocea mea patrunzatoare nu poate fi inlocuita de nicio tehnologie. Nu serios, te duci in baie sa te speli sau ca sa asculti radio? Intrebare, va da si casti la cabinele astea cu radio? Ah, si pentru ca asta nu era de ajuns, au inventat si cabina dubla cu radio. Trageti voi concluziile! In mod evident lista poate continua, si putem diversifica de la lucruri precum apa minerala cu gust de lamaie si trecem din nou pe la baie unde dam de toaleta de WC cu cristale Swarovski. Tot ceea ce ne inconjoara ia o forma noua, dar intrebarea este: Reusim sa extragem esenta din tot ceea ce societatea ne pune la dispozitie, sau doar aruncam banii pe niste rahaturi nefolositoare? Si asta e asa pentru ca din cate imi dau eu seama, daca trebuie sa tii inchisa usa toaletei intinzand piciorul stang, ai de a face cu arhitectura moderna …

2 comentarii:

  1. that's a funny post:)) si foarte de bun simt:D
    ara

    RăspundețiȘtergere
  2. uite, macar exista cineva [la ara ma refer:))] caruia ii place postul asta:>

    RăspundețiȘtergere