luni, 16 martie 2009

Cand ai sa fii mare ... ai sa intelegi

Oh da! Si nu o data am primit replica asta si stiu ca nu am fost singurul care a trebuit sa ia lucrurile ca atare. E frustrant sa primesti un raspuns care iti lasa pe de-o parte frau liber imaginatiei si apoi sa privesti doar aspectele negative aspura faptului “cum ar fi daca? …”. Ulterior mi-am dat seama ca acest “cand ai sa fii mare … ai sa intelegi” are un impact prea puternic si incearca pe cat posibilul evitarea unui razboi psihologic interior. In fond, daca stau bine sa ma gandesc, faptul ca am primit raspunsul la intrebarea “de unde vin copii?” – “ii aduce barza” nu cred ca a starnit vreo curiozitate prea mare. Si stau acuma si ma gandesc ca daca totusi mama mi-ar fi zis “cand ai sa fii mare … ai sa intelegi” as fi putut sa imi doresc din ce in ce mai mult sa ajung la varsta maturitatii, sa ineleg lucrurile si sa privesc viata altfel, sa-mi ratez copilaria poate, pentru ca fiecare intrebare are un anumit impact, eventual sa ma apuc de fumat, baut si alte activitati. In loc sa fac garajuri in nisip, si sa ma joc cu masinuta si cu papusile? :-“ Ei nu chiar, dar parca si-acuma as mai alerga pe campie dupa fluturi. Erau acei fluturi albi, de primavara pe care incercam sa ii prind intre palme si nu neaparat sa ii pun intr-un insectar. Voiam sa am un fluture al meu, pentru ca mamei nu i-a placut niciodata sa tinem animale in casa. Ah, si nu, daca va ganditi la altceva, nu, nu erau molii :-l… Nu aveam nicio grija. Eram doar niste copii nevinovati ce se jucau v-ati ascunselea pana seara tarziu, pana cand venea acel cineva care iti zicea: Ok, aici e limita! Uitandu-ma in urma, parca as vrea sa aud acum acea replica, care pe de-o parte imi dadea speranta si ma lasa sa visez, care nu numai ca ma ghida, dar care nu imi complica existenta, stiind ca acolo undeva exista un raspuns la toate intrebarile mele si luminita de la capatul tunelului nu e roz. Ne maturizam prea repede, si lucrurile trebuie luate in serios pentru ca asa iti este scris si ajungi sa regreti toate momentele in care ti-ai dorit sa ai cativa ani in plus pentru a-ti satisface o anumite curiozitate. Ajungi la o varsta in care ajungi sa intelegi si sa iti gasesti raspunsurile la intrebarile ce ti-au marcat copilaria, dar intrebarea este: Mai vrei acuma raspunsul? Iti mai foloseste la ceva? Mie unu' nu. Acum m-as multumi mai mult ca oricand sa aud acea replica

Un comentariu:

  1. "Acum m-as multumi mai mult ca oricand sa aud acea replica"... Ai spus totul prin asta.

    RăspundețiȘtergere