miercuri, 13 mai 2009

Cuvinte potrivite

Ne complicam degeaba dand seama acelor ganduri, acelor voci din capul nostru care vor de fapt sa reflecte o imagine usor modificata in ideea de a ne crea acea fata pe care ne-am dori ca lumea sa o vada, sa o aprecieze. Cuvinte ce ne ies pe gura cu o usurinta debordanta nu pot acoperi decat o frustrare usor vizibila. Injuri cand nu gasesti un argument mai bun, cand nu gasesti o solutie sau cand ramai fara replica. Altii dau cu pumnul, pentru ca limba romana s-a rezumat pentru ei doar la injuraturile de la scara blocului vecin si pentru ca ei considera ca doare mai tare sau impun respect mai usor. Curios e ca si fetele mai lovesc din cand in cand baietii - nu doare, calmati-va. Avem tic-uri pentru ca si-au gasit locul de mult timp in vocabularul nostru si pentru ca gandul ne sta la altceva in momentul in care purtam o conversatie. E absolut firesc sa readuc in prim plan "p*** mea" cand defapt iti vorbesc despre cat de tare/jmekere/misto este ... Avem pretexte pentru ca e mai frumos sa incepi o conversatie dintr-un alt punct si sa bati campii pana sa ajungi sa intrebi de fapt "ce faci?". Avem limbaj elevat, pentru ca am trecut pe la scoala, mai mult sau mai putin, caci tare imi face cu ochiul cafeneaua de langa scoala; dar da bine si te face sa pari mai inteligent cand de fapt ai vazut nu stiu ce reclama in autobuzul care te ducea in oricare alt loc mai interesant decat o biblioteca, scoala sau librarie. Avem cuvinte care inchid orice usa, de parca atunci cand vorbesc cu tine, in capul meu joc FAZAN si caut sa iti demonstrez ca sunt mai bun. Lucrurile trebuie spuse cumva. Asa nu.

8 comentarii:

  1. te-am trecut si eu in blogroll ... multumesc ca ma citesti ... si felicitari pentru articole!

    RăspundețiȘtergere
  2. s-au cam suparat profii pt abandon [-(
    eu am luat 2.

    RăspundețiȘtergere
  3. 1. Pentru Lira, solutii gaseste fiecare in functie de context. Personal nu m-am lovit de toate aspectele evidentiate mai sus. Daca vrei, poti. :)

    2. Pentru George, imi pare rau ca ai luat 2. Mi se pare normal ca profesorii sa fie suparati. Nasoala treaba. :(

    RăspundețiȘtergere
  4. right. e enervant cand, de exemplu, intri intr-un magazin..intrebi cat e pretul si vanzatorul iti spune: "Avem reduceri. Aaa..si chiar o promotie azi:>".
    "Nene, cat costa..? Freca-m-ar pe mine grija de reducerea ta".

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Batutul Campilor e marca romaneasca de traditie. Ar trebui inregistrata la OSIM:>

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa stii ca da ... p.s. Anca, incearca la Carrefour ... poate nu-ti mai povestesc aia de reduceri ... desi mi-ai adus aminte de o chestie foarte tare si anume de gagicile alea din magazine de haine sau de orice altceva care in secunda in care le-ai pasit pragul magazinului, nu-ti zice k are reduceri ci te intreaba in mod ostentativ : "Va ajut cu ceva?". Asta iar intra in categoria vorbelor tampite si ma intreb, desi probabilitatea ca sa gasesti exact ceea ce cauti intr-un magazin din prima este mica, care este probabilitatea ca persoana care te intreaba sa stie exact la ceea ce te referi tu. Like, duduie, daca am sa gasesc ceva interesant in pravalia ta, fi sigura ca am sa cer detalii. Mdea ... lumea asta se duce de rapa.

    RăspundețiȘtergere